Näin J&Co Digitalin verkkosivusto sai uuden ilmeen
Verkkosivustomme uudistus on ollut osa laajempaa strategiatyötä, jossa kirkastimme visiomme, missiomme ja brändi-ilmeemme. Tuloksena syntyi sivusto, joka heijastaa arvojamme ja osaamistamme paremmin.
Uudistusprojekti lähti liikkeelle kattavasta strategiaprosessista, jossa koko toimiston voimin selkeytimme J&Co Digitalin mission, vision ja arvot. Useiden työpajojen ja analyysien jälkeen missiomme kirkastui: haluamme tehdä verkkopalveluista parempia tarjoamalla asiakkaillemme räätälöityjä ja pelillistettyjä digitaalisia ratkaisuja, jotka parantavat käyttäjäkokemusta ja tukevat liiketoiminnan kasvua.
J&Co Digitalin keskeinen vahvuus on teknisesti kestävien ja saavutettavien verkkopalveluiden rakentamisessa. Haluamme myös luoda verkkopalveluita, jotka ovat interaktiivisia ja käyttäjäystävällisiä.
Pelit ja pelillistäminen ovat olleet kiinteästi mukana ajattelussamme aina, ja niistä tulikin keskeinen osa strategiaamme. Uskomme, että pelillistäminen lisää käyttäjien sitoutumista ja rikastaa heidän kokemustaan verkkosivustolla.
Keskustelujen pohjalta muotoutui neljä palvelualuetta: verkkopalvelut, pelit ja pelillistäminen, 3D-visualisaatiot sekä JCARE, verkkosivuston koko elinkaaren ylläpito- ja tukipalvelut.
Käyttöliittymä ja visuaalinen suunnittelu käyttäjäkokemus edellä
Strategiatyön pohjalta siirryimme suunnittelemaan verkkosivustolle uutta ilmettä, joka välittäisi selkeästi missiomme.
Verkkosivuston rakennetta suunniteltaessa kiinnitimme erityistä huomiota eri asiakassegmentteihin ja käyttäjäkokemukseen. Laadimme asiakaspolkuja ja analysoimme, miten varmistaa sisällön helppo löydettävyys. Rautalankamallin pohjalta UI/UX-suunnittelijamme Janica loi high-fidelity wireframet, joissa oli mukana verkkosivuston visuaalinen ilme.
Lisäsimme brändiväripalettiimme monipuolisesti uusia sävyjä, mutta säilytimme logon ennallaan sekä tunnusomaisen keltaisen värimme, joka on nimetty Hangoksi ☀️. Samalla päivitimme myös typografian, jotta kokonaisuus olisi entistä yhtenäisempi ja modernimpi.
Prosessien kautta tehokkaasti ja kestävästi maaliin
Koko strategiaprosessia ja verkkosivujen uudistustyötä veti Emilia Etzell, Head of Projects, joka on ollut keskeisessä roolissa J&Co Digitalin prosessien kehittämisessä.
Emilialla on laaja kokemus projektinhallinnasta, ja hänen johdollaan strategiatyö ja verkkosivuston uudistus vietiin läpi suunnitelmallisesti ja tehokkaasti.
Kiitos Emilian vahvan panoksen, projekti eteni saumattomasti vaiheesta toiseen, aina strategian kirkastamisesta uuden verkkosivuston prototyypin luomiseen.
Hackathon-sprintti ja verkkosivuston rakentaminen
Kun verkkosivuston prototyyppi oli luotu, siirryimme seuraavaan vaiheeseen, kahden päivän mittaisen hackathon-sprintin, jossa koko toimisto osallistui uuden sivuston rakentamiseen.
Kaikilla oli sprintissä oma roolinsa, oli sitten kyse ohjelmoinnista, uusien WordPress-moduulien kehittämisestä, 3D-animaatioista, sisällöntuotannosta tai hakukoneoptimoinnista. Kahden päivän aikana onnistuimme luomaan lähes valmiin verkkopalvelun, joka rakennettiin oman JCORE®-teemamme päälle.
JCORE® on kehittämämme WordPress-teema, joka toimii vahvana pohjana uusien verkkosivustojen rakentamisessa. Olemme jo useiden vuosien ajan kehittäneet omaa teemaa, jotta se olisi mahdollisimman toimiva ja kehittäjäystävällinen.
Hackathon oli inspiroiva ja energinen kahden päivän sprintti, jonka aikana työskentelimme tiiviisti ja pitkään, söimme pizzaa, joimme Noccoa ja pidimme yllä vahvaa tekemisen meininkiä. Päivät oli jaettu niin, että pidimme säännöllisesti stand-up-kokoontumisia, joissa kaikki tiimiläiset kokoontuivat ja kertoivat oman työnsä edistymisestä. Näin varmistimme, että jokainen oli tietoinen siitä mitä muut tekivät, ja että yhteistyö sujuisi saumattomasti. Tämä tiivis tiimityöskentely mahdollisti sen, että saimme verkkosivuston rakennettua tehokkaasti ja yhteishengessä.
Viimeistely ja julkaisu
Hackathonin jälkeen viimeistelimme verkkosivuston eri osa-alueita muutaman päivän ajan, jotta kaikki yksityiskohdat saatiin hiottua kohdilleen.
Pian tämän jälkeen julkaisimme valmiin sivuston kolmella eri kielellä. Sivusto tarjoaa kattavasti tietoa palveluistamme ja siitä, miten ja miksi teemme työtämme.
Koko yrityksen missio, visio ja arvot heijastuvat selkeästi läpi verkkosivuston sisällön ja sen visuaalisen ilmeen. Sisällöntuotannossa korostui se, kuinka tärkeää on strategiatyön pohjalta määritellä missio, visio ja strategia – niiden avulla pysytään selkeissä raameissa, ja jokainen tiimin jäsen tietää, mitä sivustolle kirjoitetaan ja miksi. Tämä yhtenäinen linja varmistaa onnistuneen projektin ja vahvan, yhdenmukaisen viestin.
Mitä mieltä olet uudistuksestamme? Buukkaa 15 minuutin virtuaalinen kahvihetki, niin vaihdetaan ajatuksia ja ideoita!
Monica
Lue myös
KIINNOSTUITKO? JUTELLAAN.
Ota yhteyttä
"*" näyttää pakolliset kentät