Tarkista nämä 7 asiaa verkkosivullasi ja kasvatat myyntiäsi
Näin verkkosivut laitetaan kuntoon
Kokosimme seitsemän tärkeintä asiaa, jotka huomioimalla kasvatat myyntiä.
1. Tee sivustosta nopea ja varmasti toimiva
Tarpeeksi nopeasti toimiva sivusto, jonka hosting eli palvelinasiat ovat kunnossa, nousee hakutuloksissa. Esimerkiksi WordPress-sivustoille optimoitu web-hostaus tekee sivuston sekä turvalliseksi että nopeaksi. Onhan tutkittu, että ihmiset eivät jaksa odottaa edes viittä sekuntia, että sivu ehtisi latautua.
2. Ilme moderniksi ja brändin mukaiseksi
Verkkosivuissakin ensivaikutelmalla on suuri merkitys. Upea ja nykyaikainen ilme houkuttelee asiakkaita ja on linjassa brändin kanssa. Raikkaat ja informatiiviset kuvat kertovat usein enemmän kuin tuhat sanaa – ja asiakas vakuuttuu.
3. Ohjaa asiakasta eteenpäin
Toimiva ja visuaalinen suunnittelu kulkee aina käsi kädessä käytettävyyden kanssa. Hyvin suunnitellut ja helppokäyttöiset sisältöpolut ohjaavat asiakasta haluttuun lopputulokseen. Koskaan ei asiakasta jätetä yksin, vaan hänet ohjataan ostamaan, tilaamaan tai kysymään lisätietoa.
4. Tee tekstistä hakukoneystävällistä
Hyvin kirjoitettu teksti löytyy Googlesta. Huolehdi siitä, että verkkosivuston teksti ja sisältö on hakukoneoptimoitua (SEO) ja se nousee hakutuloksissa mahdollisimman korkealle. Voit pyytää myös sivuston nykyisille teksteille läpikäynnin ja ”freesauksen”, joka parantaa löydettävyyttä.
5. Tekniikka kuntoon
Teknisesti oikeaoppisesti ohjelmoitu sivusto on hyväksi sekä hakukoneiden että käyttäjän kannalta – myös mobiililaitteella sivuille tulevan. Verkkosivut kannattaa suunnitella responsiiviseksi esim WordPress-alustalle. Hyvä suunnittelu aloitetaan kehitysympäristön luomisella ja päättyy perusteelliseen testaukseen ja julkaisuun.
6. Sivuston mittaus ja seuranta
Sivustolle on hyvä asentaa oikeanlaiset mittarit kävijöiden seurantaan ja kävijöiden uudelleen tavoittamiselle (retargeting). Silloin tiedetään, kuka sivustolla käy ja mitä milläkin sivulla tapahtuu. Näin sivuja voidaan myös kehittää entistä paremmin ohjaamaan asiakasta eteenpäin.
7. Ohjaa kävijöitä somesta ja Googlesta
Kun sivusto on julkaistu, panosta sen lanseeraukseen ja markkinointiin sekä organisaation sisällä että kohderyhmän keskuudessa. Hyvillä sisällöillä voidaan ohjata asiakkaita sivuille sosiaalisesta mediasta ja hakukoneista.
Haluatko, että autamme parantamaan verkkosivujasi vai tarvitsetko hyvän tiimin uudistamaan ne kokonaan? Yhdessä voimme saada muutoksen nopeasti aikaan. Ota yhteyttä vaikka heti.
Toivottavasti pidit artikkelista! Artikkelin saa mielellään jakaa somessa,
ja muistathan seurata menojamme Instagramissa, Facebookissa ja Twitterissä.
ONKO SINULLA VASTAAVANLAISIA TARPEITA?
Ota yhteyttä
"*" näyttää pakolliset kentät