Siirry pääsisältöön
<< News & Blog
Pelillistäminen

Pelit viestinnän tai opetuksen välineenä – esittelyssä 5 erilaista toteutusta

Pelit, pelaaminen ja pelillistäminen ovat meille J&Co:lla intohimo sekä inspiraation lähde. Siksi olemmekin erityisen innolla mukana suunnittelemassa ja toteuttamassa niitä. Ohessa muutamia erilaisia pelitoteutuksia. Jos sinulla on hyvä peli-idea – kerro siitä meille!

Daphnen Matkat – Antiikkia metsästämässä

Pedagoginen seikkailupeli soveltuu käytettäväksi täydentävänä oppimateriaalina 4.-6.-luokkalaisten antiikin historian opintokokonaisuuksissa. Pythia, antiikin tunnetuin oraakkeli, johdattaa pelaajaa läpi purjehduksen Välimeren kaupungista toiseen. Matkallaan pelaaja opiskelee kohteista ja vastaa antiikin historiaan liittyviin kysymyksiin. Oikein vastatessaan pelaaja etenee ja kerää esineitä, samoja, joita Göran Schildt keräsi matkoiltaan Kreikassa. Nämä esineet ovat nykyään esillä Villa Skeppetissä. Päämääränä on tavoittaa Leroksen satama, jonne pääsee ratkaisemalla arvoituksen.

Lehdenjakajapeli

Lehdenjakaja-peli on sarjakuvamainen peli, jossa tavoitteena on kuljettaa paketti perille ajoissa. Tarinan päähenkilö Nina saa yllättäen tavallisesta poikkeavan tehtävän. Työvuoron aikana Nina kohtaa erilaisia haasteita, joissa hänen täytyy tehdä valintoja. Toiset valinnat edistävät ja toiset hidastavat tehtävästä suoriutumista. Taustalla on Ninan pitkään odottaman haaveen toteutuminen, jota varten hänen olisi ehdittävä aamun ensimmäiseen bussiin. Aika kuitenkin juoksee, ja unelman toteutuminen on vaakalaudallla…

Kopiraittilan koulu

Kopiraittila on inspiroiva ja innostava pelillinen materiaali tekijänoikeuksien oppimiseen ja opettamiseen. Kopiraittilasta löytyy jokaiselle ikäryhmälle ja koulutusasteelle omaa pelillistä ja pedagogista materiaalia. Koulussa on runsaasti erilaista materiaalia opetuksen tueksi, muun muassa 20 erilaista peliä, muistilistoja, tehtäviä ja paljon muuta.

Fantin kadonneet ystävät – QR-koodipeli

Fantin kadonneet ystävät on QR-koodeilla toimiva mobiilipeli, joka sijoittuu Zoolandia puistoon. Pelissä puiston hahmolla eli Fantilla on 10 ystävää, mutta he ovat kaikki kadonneet eri puolille Zoolandiaa. Kun käyttäjä kerää ystävät puhelimella Fantin luokse, hän voi voittaa kivan yllätyksen.

Seastop-mobiilipeli

Seastop-mobiilipeliä pelataan skannaamalla satamakohtainen qr-koodi älypuhelimella ja keräämällä mahdollisimman monta Itämeren kalalajia virtuaalisumppuun. Jokaisessa Seastop-satamassa on oma kalansa, jonka lisäksi voi kerätä bonuskalan vastaamalla oikein Itämeren kalalajeihin liittyviin monivalintakysymyksiin ja pyöräyttämällä sitten onnenpyörää. Kysymysten välissä kerrotaan Itämeren kalastushistoriasta ja kulloisestakin satamasta.

Haluaisitko seikkailupelin, tietovisan, testin tai mysteerin?

Suunnitellaan yhdessä teille parhaiten sopiva toteutus! Kaikki pelien suunnittelussa ja kehityksessä tarvittavat osa-alueet löytyvät saman katon alta.

Valitse sopiva peliformaatti (tietovisa, testi, palapeli jne) jQuest™ valikoimastamme ja anna tiimimme räätälöidä se sinun tarpeisiin! Kyseessä voi olla vaikkapa yksittäinen tietovisa tai laajempi kokonaisuus, joka sisältää useamman pelin. Jokainen toteutus suunnitellaan tarpeiden mukaan ja brändin näköiseksi.

Lue myös

ONKO SINULLA VASTAAVANLAISIA TARPEITA?

Ota yhteyttä

"*" näyttää pakolliset kentät

Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.