J&Co aloittaa strategisen yhteistyön ruotsalaisen rek.ai:n kanssa – tuo tekoälyn avulla personoidun selauskokemuksen verkkosivuille
Yrityksissä ja organisaatioissa tuotetaan valtavat määrät upeaa ja oivaltavaa sisältöä jota kukaan ei kuluta, koska sen löydettävyys on heikkoa. Strateginen kumppanimme, ruotsalainen rek.ai, tarjoaa tähän kuitenkin tehokkaan ratkaisun: tekoälyllä toimivan sisällön “suosittelijan”, jolla voit tarjota sivustosi vierailijalle juuri sitä sisältöä, jota hän tarvitsee.
Rek.ai:n toimitusjohtaja Johan Albertssonin elämäntehtäväksi on muodostunut verkkokävijöistä huolehtiminen. Hän pitää tärkeänä, että kaikille on tarjolla laadukasta sisältöä riippumatta henkilön digitaidoista.
– Ei voi olla niin, että vain digitaitoiset menestyvät yhteiskunnassa. Kaikilla pitäisi olla samat mahdollisuudet löytää itselleen mieluisaa koulutusta tai työpaikkoja ja tehdä valintoja riippumatta heidän it-taidoistaan.
Albertsson nostaa esimerkiksi nuoren, joka hakee syitä liittyä ammattiliittoon. Google-haussa tämä saa läjän maksullisia mainoslinkkejä, joissa kehotetaan liittymään jäseneksi. Missään ei kuitenkaan kerrota miksi liittyminen on järkevää.
Tekoälypohjaisen järjestelmän avulla nuori voi sen sijaan saada konkreettisia vastauksia kysymyksiinsä sekä suosituksia lisätiedon pariin.
Hakukoneiden tuottama liikenne vähenee
Tässä onkin villakoiran ydin. Tiedon hakeminen on muuttumassa. Mitä enemmän käytämme ChatGPT:n kaltaisia palveluja, sitä pienemmäksi hakukoneiden verkkosivuille ohjaama liikenne käy.
– Sisältö muuttuu siten entistä vaikeammin löydettäväksi. Siksi sivustolle tulevista kävijöistä pitää pitää erityisen hyvää huolta jatkossa ja inspiroida heitä sisältösuositusten avulla.
Albertsson suositteleekin laittamaan osan hakukonemainontaan ohjatuista rahoista sivuston sisäisen rakenteen parantamiseen ja sisällön personointiin.
– Rek.ai sopii alustariippumattomana palveluna kaikille sivustoille, joissa on informaatiosisältöä. Pienikin konsulttitoimisto hyötyy siitä, koska kävijöitä on kahta lajia: niitä, jotka ovat kiinnostuneita työskentelemään firmassa, ja niitä, jotka ovat kiinnostuneita konsulttipalveluiden ostamisesta. Koska meillä on Ruotsissa niin vahva tausta viranomaisyhteistyöstä, rek.ai:ssa on huomioitu myös tietosuoja-asiat.
Uusia mahdollisuuksia J&Co:n asiakkaille
J&Co Digitalin toimitusjohtaja Monica Javanainen on innoissaan yhteistyöstä.
– Rek.ai avaa meille täysin uusia mahdollisuuksia verkkosivustojen kehittämiseen. Sen avulla voimme tarjota oman sivustomme kävijöille ja asiakkaidemme verkkokävijöille yksilöllisesti personoitua sisältöä, mikä tekee palveluista älykkäämpiä, sitouttavampia ja ennen kaikkea käyttäjälähtöisempiä.
– Otamme näin askeleen lähemmäksi missiotamme: ”Let’s make the web better.”
Yhteistyö on myös omiaan vahvistamaan J&Co:n Ruotsiin suuntautuvaa liiketoimintaa.
– Meillä on jo muutama yhteistyö ja asiakkuus Ruotsissa, joten tämä vahvistaa läsnäoloamme Ruotsin markkinoilla, Monica kertoo.
– Suomenruotsalaisena yrityksenä meillä on selkeät valtit tarjota palveluita myös Ruotsissa ja auttaa suomalaisia yrityksiä, jotka haluavat päästä Ruotsin markkinoille.
Kiinnostuitko nostamaan verkkosivustosi käyttäjäkokemuksen uusiin sfääreihin? Ota yhteyttä Monicaan.