Logoanimaatio välittää tunteita ja jää mieleen
Tutkimusten mukaan liikkuvat mediat kiinnittävät huomiomme 400 prosenttia paremmin kuin staattinen grafiikka ja teksti. Me myös omaksumme tiedot paljon tehokkaammin, jos ne esitetään meille liikkuvassa muodossa. Ihminen on utelias olento: kun näemme liikettä, haluamme tietää, mitä seuraavaksi tapahtuu. Siksi katsoja jää alitajuisesti seuraamaan animaatiota.
Verkkosivulla olevan liikkuvan kuvan on todettu lisäävän konversiota jopa 80 prosenttia, ja animoitu video katsotaan 12 kertaa todennäköisemmin kuin pelkkä luettava teksti. Logo siis kannattaa herättää eloon.
Missä animoitua logoa voi käyttää
1. Sosiaaliset mediat
Voit liittää animoidun logosi some-postauksiin ja herättää sen avulla huomion ja kiinnostuksen. On tutkittu, että animoidut elementit saavat sosiaalisissa medioissa selvästi enemmän klikkauksia kuin staattiset. Instagram on yksi visuaalisimmista sosiaalisen median alustoista. Esimerkiksi sen stooreissa animoitu logo tuo hyvää huomiota.
2. Verkkosivustot
Animoidun logon käyttäminen verkkosivustollasi tuo eloa ja ilmettä mutta parantaa myös hakukoneoptimointia. On hyvä suunnitella logo niin, että se animoituu esimerkiksi vain kerran eikä siten häiritse käyttäjiä.
3. Videot
Kun teet markkinointivideoita, on animoitu logo aina tyylikäs ja toimiva alkuun tai loppuun sijoitettuna. Se tuo samaa ammattimaista meininkiä, kuin esimerkiksi TV-sarjojen lopussa näytettävät tuotantoyhtiöiden logot ja tunnukset.
4. Presentaatiot
Animoitu logo vaikkapa esityksen lopussa tai jopa esityksen keskellä saa aikaan hyvän mielen ja jättää muistijäljen yleisöllesi.
5. Screenit ja digitaaliset mainosnäytöt
Monissa toimistoissa on videonäyttöjä, jotka näyttävät markkinointimateriaalia tai tuovat tietoa työntekijöille ja vierailijoille. Sellaisessa animoitu logo on tyylikäs välipala ja antaa hyvän muistutuksen brändistäsi.
Jätä yhteystietosi niin palaamme asiaan tarjouksen kera!
ONKO SINULLA VASTAAVANLAISIA TARPEITA?
Ota yhteyttä
"*" näyttää pakolliset kentät