Teknisen kaupan maailma
WEBBSIDOR, KAMPANJSIDOR, SPELIFIERING
Utgångspunkt:
Teknisen Kaupan Maailma är en kampanjsida där kunden är Teknisen Kaupan Liitto i samarbete med sina medlemsföretag. Huvudsyftet med sidan är att öka medvetenheten om de mångsidiga karriärmöjligheterna inom teknisk handel, särskilt bland högstadieelever och studiehandledare. I design av sidan ville man betona lättillgänglighet och att sidan ska fungera som en intressant informationskälla för att belysa mångfalden inom den tekniska handelssektorn. Kundens önskan var att sidan skulle innehålla interaktiva element, så att ungdomar på ett snabbt, roligt och engagerande sätt kan lära sig om teknisk handel.
Lösning:
Genomförandet av kampanjsidan inleddes med en grundlig konceptutveckling och design av den visuella identiteten. Kunden ansvarade för innehållsproduktionen. Sidans centrala mål definierades tillsammans med kunden. Sidan byggdes på WordPress-plattformen med hjälp av vårt eget JCore-tema och gjordes till en kompakt och informativ helhet. De interaktiva elementen syns i form av ett interaktivt bildverktyg samt ett yrkesvalstest, som gör att ungdomar kan lära sig om teknisk handel på ett roligt och inspirerande sätt. Yrkesvalstestet byggdes på vår egenutvecklade JQuest-spelplattform.
”Projektet gick verkligen smidigt. J&Co:s experter utförde sitt arbete med säkerhet, höll tidsramarna, och allt gick i mål på en gång. Ett stort poäng för att J&Co tog hand om kunden även efter att deras del av projektet redan var avklarad. Projektledaren såg nämligen till att vi fick sidmallen i användning och innehållet smidigt på plats.”
Case facts:
ÄR NI I BEHOV AV EN LIKNANDE LÖSNING?
Ta kontakt
”*” anger obligatoriska fält