Teknisen Kaupan Maailma
VERKKOSIVUT, KAMPANJASIVUT, PELILLISTÄMINEN
Lähtökohta:
Teknisen Kaupan Maailma on kampanjasivusto, jonka asiakkaana on Teknisen Kaupan Liitto yhteistyössä jäsenyritystensä kanssa. Sivuston päätavoitteena on lisätä tietoisuutta teknisen kaupan monipuolisista uramahdollisuuksista erityisesti yläkoululaisten nuorten ja opinto-ohjaajien keskuudessa. Sivuston suunnittelussa korostettiin helppoa lähestyttävyyttä, jotta se toimisi kiinnostavana tiedonlähteenä, tuoden esiin teknisen kaupan alan monipuolisuutta. Asiakkaan toiveena oli, että sivustolle lisätään interaktiivisia elementtejä, joiden avulla nuoret voivat oppia teknisestä kaupasta nopealla, hauskalla ja osallistavalla tavalla.
Ratkaisu:
Kampanjasivuston toteutus alkoi perusteellisesta konseptoinnista ja visuaalisen ilmeen suunnittelusta. Asiakas vastasi sisällön tuottamisesta. Yhteistyössä asiakkaan kanssa järjestetyssä kick-off -tilaisuudessa määriteltiin sivuston keskeiset tavoitteet ja toiveet. Sivusto rakennettiin WordPress-alustalle hyödyntäen omaa JCore-teemaamme, ja siitä tehtiin kompakti ja informatiivinen kokonaisuus. Sivuston interaktiiviset elementit toteutettiin interaktiivisella kuvatyökalulla ja ammattivalintatestillä, joiden avulla nuoret voivat oppia teknisestä kaupasta hauskalla ja innostavalla tavalla. Ammattivalintatesti rakennettiin kehittämällämme JQuest-pelialustalla.
Kampanjasivusto-projekti sujui todella mutkattomasti. J&Co:n osaajat tekivät työnsä varmalla otteella, pitivät kiinni aikatauluista ja kaikki meni kerralla maaliin. Isot pisteet asiakkaasta huolehtimisesta vielä siinäkin vaiheessa, kun J&Co:n osuus oli jo hoidettu. Projektipäällikkö nimittäin huolehti, että saimme sivupohjan hyvin käyttöömme ja vietyä sisällöt sujuvasti paikoilleen. – Maarit Saari / Teknisen Kaupan Liitto
Case facts:
ONKO SINULLA VASTAAVANLAISIA TARPEITA?
Ota yhteyttä
"*" näyttää pakolliset kentät