Siirry pääsisältöön

Ei mikään staattinen esite – Vastasimme nuoren kohderyhmän toiveisiin interaktiivisilla elementeillä

VERKKOSIVUT

Asiakas: Teknisen Kaupan Liitto, edistää toimialan ja jäsenyritystensä menestymistä

Tarve: Tehdä teknisen kaupan ala tutuksi nuorille innostavalla tavalla

Ratkaisu: Interaktiiviset kuvat ja ammatinvalintatesti osallistavat kävijän

Maarit Saari, viestintävastaava:

”Rakensimme Teknisen Kaupan Maailma -kampanjasivun selkeällä tavoitteella:
herättää kiinnostus nuorissa ja tehdä alaa lähestyttävämmäksi. Halusimme luoda tiktok-sukupolvelle jotain muuta kuin perinteisen esittelysivun.

Saimme suosituksen J&Co:sta, kun etsin ei-tavanomaista verkkototeutusta, joka olisi silti kustannustehokas. Somepanostusten sijaan halusimme verkkosivuston, joka toimii kampanjan ytimessä ja houkuttelee nuoria tutustumaan toimialaan.”

Interaktiivinen kuva tuo työpäivän näkyväksi

Yksi sivuston keskeisistä elementeistä on interaktiivinen kuva, joka esittelee teknisen kaupan ammattilaisten työpäivää my day -henkisesti. Kävijä voi klikata juuri niitä kohtia kuvassa, joista haluaa lukea lisää. Tämä luo henkilökohtaisen ja kiinnostavan käyttökokemuksen.

Sisällöntuottajan näkökulmasta työkalu on joustava ja helppokäyttöinen. Klikattavat hotspotit voi määritellä ja sijoittaa haluttuihin kohtiin itse, ja niitä on mahdollista lisätä tai muokata hallintapaneelin kautta myös jatkossa.

Ammatinvalintatesti osallistamisen välineenä

Toinen osallistava elementti on ammatinvalintatesti, joka rohkaisee pohtimaan omaa työminää. Testissä kysytään esimerkiksi, millainen työpäivä kuulostaa mukavimmalta – ja samalla esitellään teknisen kaupan tehtävien kirjoa kevyellä ja helposti lähestyttävällä tavalla.

Testi on rakennettu niin, että sitä on helppo päivittää ja laajentaa, esimerkiksi kun mukaan liittyy uusia jäsenyrityksiä tai tehtäväkuvia. Tämä tekee siitä elävän ja jatkuvasti kehittyvän osan sivustoa.

”Jäi mieleen harvinaisen bugittomana kokonaisuutena”

Yhteistyö J&Co:n kanssa sujui erinomaisesti. Konseptiin oli panostettu ja työ tehtiin varmalla otteella, aikataulussa ja ilman ylimääräistä säätöä. Vielä projektin päätyttyäkin projektipäällikkö varmisti, että kaikki toimii ja saamme itse vietyä sisällöt paikoilleen sujuvasti. Tämä jäi mieleen harvinaisen bugittomana kokonaisuutena.

Kun olemme testanneet sivustoa käyttäjillä, reaktiot ovat olleet juuri sellaisia kuin toivoimme. Porukka hiljenee ja alkaa kuulua rauhallista klikkailua. Sivusto vetää mukaansa ja kannustaa tutustumaan tarkemmin.

Kiinnostuitko? Testaa interaktiivista kuvaa, jossa esittelemme palvelumme👇