Siirry pääsisältöön

Daphnen matkat

PELIT & TESTIT

Lähtökohta:

Pelin lähteenä kirjailija Göran Schildtin rakkaus Kreikan historiaan

Daphne oli kirjailija Göran Schildtin purjevene, jolla hän v. 1948 toteutti haaveensa ja purjehti Välimerelle. Myöhemmin Schildt asettui vaimonsa Christinen kanssa Leroksen saarelle Kreikkaan. Hän suhtautui Kreikkaan ja sen historiaan intohimoisesti ja kirjoitti monta kirjaa matkoistaan Daphnella. Christine ja Göran Schildtin säätiön yksi perustehtävä on edistää Suomen ja Kreikan välisiä kulttuurisia yhteyksiä. Säätiössä nähtiin, että pelillistäminen on mitä parhain keino välittää Göranin seikkailuja Välimerellä ja hänen rakkauttaan kreikkalaista kulttuuria kohtaan seuraaville sukupolville.

Villa Skeppet Tammisaaressa on Alvar Aallon suunnittelema talo, jonka hän piirsi ystävälleen Göran Schildtille, jotta tämä muuttaisi takaisin Suomeen. Schildtit asuivatkin sekä Leroksella että Tammisaaressa. Kirjailijakoti on nykyisin säätiön omistuksessa. Opastetuilla kierroksilla saa tutustua Aallon arkkitehtuuriin ja Välimeren tunnelmiin.

Antiikin historia koululaisille tutuksi pelin parissa

Christine ja Göran Schildtin säätiö halusi tuottaa pedagogisen verkkopelin, joka soveltuu käytettäväksi täydentävänä oppimateriaalina 4.-6.-luokkalaisten antiikin historian opintokokonaisuuksissa. Tärkein tavoite oli havainnollistaa, miten merkittävällä tavalla antiikin historia näkyy yhteiskunnassa edelleen. Menetelmäksi valittiin pelillistäminen, jotta tärkeistä teemoista oppiminen olisi koululaisille hauskaa, helppoa ja mielenkiintoista. Peli on suunniteltu pelattavaksi tabletilla tai desktopilla.

Nähdäksesi videon sinun tulisi hyväksyä evästeet. Hyväksy evästeet tästä.

ONKO SINULLA VASTAAVANLAISIA TARPEITA?

Ota yhteyttä

"*" näyttää pakolliset kentät

Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.