Selkäliiton Liikuntapyörä
PELILLISTÄMINEN, 3D
Lähtökohta:
Selkäliiton missio on kannustaa jokaista omassa arjessaan edistämään niska-hartiaseudun ja selän hyvinvointia liikkuen ja muilla terveellisillä elämäntapavalinnoilla. Selkäliitto oli yhteydessä J&Co Digitaliin koska kaipasi apua taukoliikunnan pelillistämiseen osana heidän Taukoliikuntakokeilu pelillisin keinoin -hanketta.
Yhdessä asiakkaan kanssa suunnittelemme neljä eri peliä, jonka tavoitteena on lisätä liikettä Selkäkanavalla kävijöiden päivään.
Selkäliitto kaipasi myös omaa, helposti lähestyttävä hahmoa, joka toimisi edustajana kaikissa peleissä. Ensimmäinen peli, joka toteutettiin, on Liikuntapyörä.
”Pyöritä liikuntapyörää ja taukojumppaa karhumme kanssa.”
Ratkaisu:
Aloitimme projektin kick off -tilaisuudella yhdessä asiakkaan kanssa, jossa loimme pohjan pelillistämisprojektin tavoitteille ja toiveille. Hahmoksi syntyi vahva ja lempeä jumppaava Karhu, joka hurmaavan olemuksensa kanssa innostaa liikkumaan ja luo iloa peliin!
Pelin keskiössä on Liikuntapyörä, mukaansatempaava onnenpyörä, jonka pyöräyttäminen ohjaa pelaajan satunnaisen jumppavideon pariin. Videoilla jumppaava Karhu opastaa pelaajaa/taukojumppaajaa lyhyillä ja energisillä liikepätkillä. Kun yksi video on suoritettu, pelaaja voi halutessaan pyöräyttää Liikuntapyörää uudelleen ja jatkaa hauskaa matkaa kohti liikunnallisempaa arkea! Hahmon konseptoinnissa käytettiin apuna gen AI työkaluja. Lopullinen animoitu karhu sekä liikevideot ovat 3D-artistimme käsialaa.
Mitä teimme:
- konseptisuunnittelu
- hahmon suunnittelu ja toteutus 3D-muodossa
- pelin toteutus
- videoiden toteutus
Testaa: selkakanava.fi/liikuntapyora
ONKO SINULLA VASTAAVANLAISIA TARPEITA?
Ota yhteyttä
"*" näyttää pakolliset kentät